Document legaliseren

Uw Nederlandse documenten zijn niet automatisch rechtsgeldig in het buitenland. Dus ook niet automatisch in het land waar u zaken mee doet. Het kan daarom zijn dat uw buitenlandse klant om een gelegaliseerd document vraagt. Wij kunnen uw document legaliseren.

Legalisatie is de vaststelling dat een document is afgegeven door een daartoe bevoegd persoon en dat de handtekening op het document inderdaad van de ondertekenaar is. Legalisatie van facturen en andere exportdocumenten wordt door de Kamer van Koophandel gedaan, door middel van een stempel.

Als u een handtekening legaliseert, biedt dit extra rechtszekerheid in het internationale handelsverkeer. Zo weet uw buitenlandse klant bijvoorbeeld dat het document dat u heeft ondertekend rechtsgeldig is. Veel voorkomende documenten die gelegaliseerd moeten worden zijn verkoopfacturen, paklijsten en leveranciersverklaringen.

Document legaliseren door ons laten verzorgen

Wij kunnen uw documenten tegen een voordelig tarief legaliseren. Sinds 1 januari 2014 is het niet meer mogelijk om uw document bij het loket van de KvK te laten legaliseren. U heeft hiervoor een directe, digitale verbinding met de KvK nodig.

Hoe gaat het legaliseren van een document in z’n werk?

  • U vult éénmalig de machtiging in. Deze machtiging zorgt ervoor dat wij namens u documenten kunnen legaliseren. U blijft zelf verantwoordelijk voor de juistheid van de documenten.
  • U stuurt de machtiging en het te legaliseren document toe. Digitaal (graag als pdf) of per post.
    Let op: het document moet op origineel briefpapier afgedrukt zijn. Daarnaast moet de naam vermeld zijn van een tekenbevoegd persoon die geregistreerd staat in het handelsregister en moet bovenstaande persoon het document ondertekenen.
  • Wij sturen u het document geprint toe. Zodra het document gelegaliseerd is, printen wij deze in kleur uit en sturen het naar u op.

Bedrijfsnaam*
Contactpersoon*
Telefoonnummer*
E-mailadres*

Te uploaden:

  • Machtiging
  • Het te legaliseren document