Hoe het begon

Cargo is in 1997 opgericht als familiebedrijf en is dat nog altijd, een écht familiebedrijf. Het begon allemaal in een kleine woning aan de Ugchelseweg in Apeldoorn. De zussen Bakkenes, Claudia en Nathalie, hadden het idee om auto-exporteurs te ondersteunen bij het verkrijgen van de benodigde exportdocumenten. Vervolgens regelde zij ook het gehele verschepingstraject voor de exporteurs en zo groeide Cargo International maar door en door, op de begane grond van die ene woning. Na enige tijd kwam er versterking, want met z’n tweetjes was het toch wat veel, en in korte tijd groeide Cargo het huis uit. In 2007 werkte er al 15 personen bij Cargo. Alle relaties kwamen langs bij het woonhuis om de papieren te regelen, dit was na verloop van tijd natuurlijk geen doen meer.  

Een quote van eigenaresse Claudia Bakkenes over hoe het begon: 

“Het mooie is dat diverse bedrijven bij ons begonnen zijn met een paar doosjes per dag te versturen. Met onze hulp is dit gegroeid tot meerdere volle containers per week. Ook bellen geregeld buitenlandse klanten met de vraag of wij hun import of export willen organiseren. Puur op basis van referentie en zonder elkaar gezien te hebben, vertrouwen zij ons hun documenten/goederen toe. Het groeiende aantal aanvragen in het binnenland (maar inmiddels ook het buitenland) is iets waar CARGO heel erg trots op is.” 

De eerste IT-oplossing, wat een gemak

Om de fysieke druk te verminderen en de relaties nog beter van dienst te kunnen zijn, werd de Cargo Dienstenapplicatie ontwikkeld. In de applicatie kunnen relaties zelf inloggen en alle import en exportzaken regelen. Uiteraard werd direct ook een helpdesk opgericht om waar nodig de vragen telefonisch op te lossen. De relaties zijn altijd op de eerste plaats gekomen en het ontzorgen is de basis van Cargo. Nu genieten al meer dan 1.600 leden gebruik van het gemak van de applicatie en is er zelfs al een nieuwe applicatie ontwikkeld die nog meer overzicht en gemak biedt. De leden gaan met beleid over naar de nieuwe omgeving zodat zij de eerste kennismaking op een prettige wijze ervaren.

Cargo International
Kantoor foto

Tijd voor een nieuw groot en modern kantoor

De groei ging zo snel en de ruimte werd wel heel erg krap. In 2016 werd daarom begonnen met een prestigeproject! Tijd voor een nieuw modern kantoor, met echte Cargo International uitstraling. Oud met nieuw gecombineerd, stijlvol en strak design. Strak in het zwart. Cargo mooi uitgelicht. In 2017 was het zover, het kantoor werd opgeleverd en op 8 december 2017 was daar de grote opening.

Het was een prachtig feest met een groot deel van onze relaties, familie en natuurlijk alle medewerkers. 20 jaar na de oprichting zijn wij nu klaar voor de volgende 20 jaar, met ons prachtige nieuwe kantoor als uitgangspunt. Een prachtige plaats om onze relaties en leden te mogen ontvangen.

Cargo International naar de toekomst

Cargo is klaar voor de toekomst. Er is een nieuwe dienstenapplicatie opgezet voor nog meer overzicht en gebruiksgemak. Op dit moment worden alle leden overgezet naar de nieuwe applicatie, waardoor wij onze leden nog meer tijd en geld helpen besparen. Momenteel werken wij met alweer 40 medewerkers door aan de toekomst van Cargo en onze leden! Op 6 mei 2019 werd Cargo beloond met het AEO-certificaat van de Douane, dit is een grote beloning voor de werkwijze en correcte manier van zakendoen in de afgelopen 20 jaar, en nog meer een waardering en aanmoediging naar de toekomst! 

Cargo International is uw gespecialiseerde partner in export, import, shipping en automotive.

Het Cargo-team