Veel gestelde vragen

Op deze pagina vindt u een aantal veel gestelde vragen en bijbehorende antwoorden. Klik op de vraag om de mogelijke antwoorden/oplossingen te bekijken.

Vragen m.b.t. export

Wat moet ik meenemen om bij Cargo te kunnen exporteren?

  • Kenteken/kentekencard
  • Nummerplaten
  • Tijdelijk documentnummer (alleen bedrijven)

Wij verkopen goederen buiten de EU. Hoe verzorg ik de douanedocumenten?

U kunt bij Cargo Export alle benodigde douane documentatie online afnemen. Wilt u meer informatie, neem telefonisch contact op met onze medewerkers of vul het contactformulier in op onze site.

Kan ik een exportkenteken verlengen?

Na de looptijd van 14 dagen is het niet mogelijk een exportkenteken te verlengen. Voor de looptijd van het exportkenteken dient het voertuig een geldige APK te hebben.

Vragen m.b.t. verscheping

Hoe moet ik elektronische goederen op de juiste manier laden?

U kunt hieronder de beschrijvingen downloaden.


Engels

Nederlands

Kunt u mij telefonisch een prijsopgave geven voor het verschepen van goederen?

Veel bestemmingen hebben standaard prijzen. Om misverstanden te voorkomen geniet onze voorkeur een schriftelijke prijsopgave. Op onze website kunt u het aanvraagformulier invullen.

Moet ik mijn zending zelf naar de haven brengen?

U kunt uw goederen of voertuig zelf aanleveren in de haven. Als u het zelf doet, houdt u dan rekening met de openingsuren van de havendepots. In overleg komen we het voertuig of goederen bij u thuis ophalen en verzorgen de correcte aanlevering in de haven.

Wat betekent groupage?

Als u maar een aantal kubieke meters (m3) te verschepen heeft spreken we van groupage. Uw zending wordt op pallets aangeleverd en verscheept met andere zendingen om een voor u gunstige prijs te realiseren. Neem contact op met ons op voor onze palletiseer service.

Hoe groot is een container?

Er zijn diverse containers om uw spullen te vervoeren. In het overzicht vind u de juiste oplossing voor uw goederen.

Vragen m.b.t. de webshop

Kan ik een milieusticker ook bij Cargo afhalen?

Zeker, wij zijn op werkdagen geopend van 09.00 tot 17.30 uur. U kunt gerust zonder afspraak langskomen.

Wat als mijn sticker te laat of niet aankomt?

Cargo doet er alles aan de op de site vermelde levertijden te respecteren. Wij kunnen echter niet verantwoordelijk gehouden worden voor een levering die te laat aankomt of een pakket dat verloren raakt door derden of door onvoorziene omstandigheden of door overmacht.

Wat als mijn bestelling beschadigd wordt afgeleverd?

Cargo doet er alles aan om de poststukken zorgvuldig verpakt te versturen. Wij kunnen echter niet verantwoordelijk gehouden worden voor beschadigingen tijdens het transport. Indien het product zelf ook schade heeft opgelopen, kunt u contact opnemen met onze helpdesk op telefoonnummer 055-5339443.

Wat zijn mijn herroepingsrechten?

U kunt informatie over uw rechten hier terug lezen. Download het herroepingsformulier hier.

Stuur ons uw vraag

Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen? Twijfel niet en stuur ons uw vraag.

Uw email*

Uw vraag*

Vul de verificatiecode in